Šių metų žiema kol kas labiau primena pavasarį ir šaltukas dar tikrai nesikandžioja. Vis dėlto, žiemos sezonas dar tik prasidėjo, tad vertėtų jam tinkamai pasiruošti, kad šis laikotarpis apsieitų be ligų. Svarbiausias žingsnis, norint žiemą išlikti sveikiems – tinkama, subalansuota mityba. Kokiais konkrečiais vitaminais bei mikroelementais derėtų papildyti savo organizmą šaltuoju sezonu, kad ligos aplenktų?

Stiprinkite imunitetą

Žiema – tai laikas, kai ypatingai reikia susirūpinti imuniteto stiprinimu.  Vitaminas C ar česnakas yra dažni pagalbininkai šiuo laikotarpiu, tačiau organizmui reikia kur kas įvairesnių elementų. Pirmiausia, imuniteto stiprinimui reikalingas vitaminas A. Šį vitaminą pasisavinsite valgydami morkas, brokolius, špinatus, pomidorus. Taip pat, A vitamino gausu riebioje žuvyje, varškėje, kiaušiniuose. Dar vienas vitaminas, kurio neišvengiamai pristingame žiemą, kai nelepina saulė – vitaminas D. Šio vitamino atsargas papildysite vartodami žuvų taukus, valgydami kiaušinius su tryniais. Žinoma, naudinga būtų pagalvoti ir apie maisto papildus, tačiau šiuo klausimu geriausia pasikonsultuoti su gydytoju, kad įsitikintumėte, ko konkrečiai trūksta Jūsų organizmui ir galėtumėte tikslingai stiprinti sveikatą.

Šaltuoju sezonu atkreipkite dėmesį ne tik į tai, ką reikėtų valgyti, bet ir į tai, ką verčiau išbraukti iš savo valgiaraščio. Nors žiemą norisi valgyti sočiau ir riebiau, didelio kiekio riebaus maisto reikėtų atsisakyti – daugiau valgydami ir mažiau judėdami nesijausite geriau, trūks energijos. Stenkitės vartoti kuo mažiau cukraus, druskos, alkoholio, nepersivalgykite.

Maistas, kuris šildo

Bene didžiausia vitaminų bomba slypi daržovėse. Valgykite daug įvairių sezoninių daržovių, ypač šakninių, nes jos nėra apdorotos chemikalais. Norint sušilti, puikiai tiks ridikėliai, morkos, salieras, švieži burokėliai. Valgydami šias daržoves, ilgiau jausitės sotūs. Taip pat, svarbu valgyti ir vaisius, tačiau saikingai: obuolius, kriaušes, citrusinius vaisius ir kt. Reikėtų įsidėmėti, kad vaisių sultys nėra naudingos, dėl didelio kiekio cukraus, todėl jokiu būdu nerekomenduojama jų gerti kasdien. Ne ką mažiau svarbus vitaminų užtaisas yra riešutai. Kas dieną suvalgykite bent po kelis riešutus – tai bus skanus ir naudingas užkandis, kuris praturtins organizmą antioksidantinių savybių turinčiu vitaminu E, taip pat B, B1 bei Omega-3 riebalų rūgštimis, kurios yra itin svarbios gerai imuniteto būklei.

Nepamirškite, kad sveika mityba – tai ne tik reikiamas vitaminų kiekis, bet ir maisto produktų derinimas, maitinimosi režimas. Pagrindinių mitybos taisyklių paisymas bus geriausia organizmo apsauga bet kokiu metų laiku. Sveikai maitinkitės, būkite fiziškai aktyvūs, venkite streso ir net didžiausios epidemijos nebus pavojingos.