Druskos galima rasti kiekvienoje virtuvėje, o be šio ingridiento neapsieina dažno iš mūsų pietūs. Tačiau sveikos gyvensenos šalininkai niekuomet nepamiršta priminti apie druskos daromą žalą. Dažnai perspėjama, kad druskos vartojimas skatina aukštą kraujospūdį, inkstų ligas, diabetą ir trukdo palaikyti dailias kūno linijas. Žinoma, tame yra tiesos, tačiau dažnai pamirštama, kad tinkamai ir saikingai vartojama druska ne tik suteikia sodresnį skonį patiekalams, bet ir pasižymi savybėmis, galinčiomis teigiamai paveikti mūsų sveikatą.

Vartodami druską nepamirškite saiko

Dažniausiai nesusimąstome, kad druskos suvartojame žymiai daugiau, negu jos dedame į maistą. Iš tiesų, šios medžiagos yra daugelyje produktų, kuriuos įsigyjame maisto prekių parduotuvėje: mėsoje, sūryje, duonoje, įvairiuose padažuose. Pasaulinės sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, paros druskos norma vienam žmogui – vos 5 gramai. Reikia turėti omenyje, kad piktnaudžiaujant druska, gali sutrikti medžiagų apykaita ar netgi vidaus organų veikla.

Kita vertus, visiškai atsisakyti druskos ir baimintis jos neigiamo poveikio nederėtų, nes anot specialistų, nedidelis druskos kiekis organizmui netgi būtinas. Kurį laiką visiškai negaunant druskos sutriktų kraujo, ašarų, prakaito ir seilių gamyba, audinių atsinaujinimas, taip pat ilgainiui kritiškai sumažėtų organizme esančios kalcio atsargos. Tiems, kurie įpratę didžiąją dalį savo gaminamo maisto gausiai sūdyti druska, patariama jos ne atsisakyti, bet sumažinti suvartojamą kiekį ir pasidairyti kitų patiekalų gardinimo alternatyvų – įvairių žolelių ar prieskonių mišinių, kurių sudėtyje nėra druskos.

Įvairiapusiška druskos nauda

Medikai teigia, kad su saiku vartojant užtektinai įvairių druskų, savo organizmui ne tik nepakenksime, bet ir padėsime. Įvairiose druskose esančios mineralinės medžiagos leidžia pagerinti odos būklę, atsikratyti kvėpavimo takų funkcijų sutrikimų, virškinimo problemų, sumažinti stresą bei nuovargį ar netgi atsikratyti baimių bei fobijų.

  • Jūros druska. Šios rūšies druska išgaunama iš įvairių vandens telkinių: ežerų, jūrų, vandenynų. Paprastai ši druska perdirbama daug mažiau už tradicinę akmens druską, kurią dažniausiai vartojame savo kasdieniame gyvenime. Dėl šios priežasties, jūros druskoje išlieka žymiai daugiau žmogaus sveikatai naudingų mikroelementų: kalio, magnio, fluoro. Natūrali jūros druska yra viena veiksmingiausių odos ir nagų puoselėjimo priemonių. Šią druską galima naudoti odos masažui, vonioms, veido šveitimui. Jūros druskos vonios padeda atgaivinti pavargusias kojas, o šios druskos tirpalas leidžia sumažinti plaukų riebalavimąsi ir pašalinti ant galvos odos susikaupusius nešvarumus.
  • Druska su jodu. Lietuva priskiriama jodo trūkumo zonai. Jeigu organizmui trūksta jodo, gresia skydliaukės išvešėjimas, kitų organizmo funkcijų sutrikimai, o nėščiosios netgi gali patirti persileidimą. Šis elementas yra būtinas sklandžiai skydliaukės hormonų sintezei užtikrinti, tad gaunant pakankamai jodo, sureguliuojama medžiagų apykaita, skatinamas organizmo augimas, pagerėja protinė veikla.
  • Himalajų druska. Ši druska yra gryna ir chemiškai neapdorota, todėl joje išlieka visos vertingiausios medžiagos. Himalajų druskoje yra net 84 aktyvūs biocheminiai elementai, galintys reikšmingai praturtinti mūsų organizmą. Vartodami šią druską, gausite daug geležies, kalcio, kalio, cinko, bario, seleno, magnio ir aibę kitų elementų. Kai kurių specialistų teigimu, tai vienintelė druskos rūšis, nesikaupianti žmogaus organizme ir gebanti pašalinti iš mūsų kūno druskų perteklių, šlakus. Taip pat pastebima, kad vartojant Himalajų druską, pagerėja skrandžio, inkstų bei kepenų veikla, stiprėja kvėpavimo bei kraujotakos sistemos, sureguliuojamas kraujospūdis. Kristalizuota Himalajų druska skatina organizmo atsinaujinimą ir padeda palaikyti energijos pusiausvyrą, normalizuoja cukraus kiekį kraujyje. Itin naudingos Himalajų druskos vonios – pastebėta, kad tokia procedūra padeda valyti, jauninti ir drėkinti odą, reguliuoti jos pH.
CategoryKita

2018 - © Visos teisės saugomos.

Susisiekite    +37064021277